سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. ما سعی کرده ایم که وبلاگ جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با یاری خداوند بتوانیم بندگانش را شاد کنیم.امیدواریم از وبلاگ لذت ببر
تاریخ :
نویسنده : صالح رستگار

نام معمول: کولا

نام علمی: Phascolarctos cinereus

نوع: پستانداران

رژیم غذایی: گیاهخوار

میانگین طول عمر در حیات وحش: ۲۰ سال

اندازه: ۲۳.۵ تا ۳۳.۵ اینچ

وزن: ۲۰ پوند

-------------------------------------------------------------------------------------

کوالا چیست؟

کوالا یک حیوان نمادین استرالیایی است. این حیوان که در حال صعود است یک پستاندار است که یک پستاندار با یک کیسه برای رشد زادوولد است.

اگر چه koalas به نظر مبهم می‌آید، موی آن‌ها بیشتر شبیه پشم زبری یک گوسفند است. آن‌ها دو شست مخالف را در دست دارند و هر دو دست و دست آن‌ها دارای پدهای rough و claws برای چنگ زدن به شاخه‌ها هستند. آن‌ها دو انگشت دارند که روی پاهای خود با هم ترکیب می‌شوند و برای شانه کردن موی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سکونت‌گاه، رفتار و رژیم غذایی

Koalas در جنگل‌های اوکالیپتوس جنوب شرقی و استرالیای شرقی زندگی می‌کنند. وقتی خواب نیست، معمولاً غذا می‌خورند. آن‌ها به درخت اوکالیپتوس برای هر دو زیستگاه و هم برای غذا تکیه می‌کنند. Koalas می‌تواند بیش از یک پوند از برگ‌های اوکالیپتوس خرد کند. Eucalyptus سمی است، بنابراین سیستم گوارشی کوالا باید سخت کار کند تا آن را هضم کند و سموم را بشکند و مواد مغذی محدود را استخراج کند.

به همین دلیل است که koalas زیاد می‌خوابند - آن‌ها انرژی بسیار کمی از رژیم غذایی خود می‌گیرند. Tucked در forks یا nooks در درختان، ممکن است برای ۱۸ تا ۲۲ ساعت بخوابند.

Koalas معمولاً آب زیادی می‌نوشند و بیشتر رطوبت خود را از این برگ‌ها به دست می‌آورند. Koalas حتی می‌توانند برگ‌ها را برای بعداً در کیسه‌های their ذخیره کنند. آن‌ها آنقدر eucalyptus می‌خورند که اغلب بوی آن را می‌گیرند.

تهدید برای بقا

این اعداد در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم از شکار برای خز شان کاهش یافت. اکنون آن‌ها با تهدیدات جدی از دست رفتن زیستگاه مواجه هستند. پاک‌سازی زمین، قطع درختان و bushfires - بویژه در فصل ویرانگر سال‌های ۲۰۲۰ - ۲۰۲۰، بسیاری از جنگلی را که در آن زندگی می‌کنند را نابود کرده‌است. Koalas به فضای زیادی نیاز دارند - در حدود ۱۰۰ درخت در هر حیوان - یک مشکل مبرم به این صورت که woodlands Australia's همچنان کوچک می‌شوند.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت که یکی از ۱۰ حیوان را در معرض تغییرات آب و هوا قرار داده‌است، به عنوان آسیب‌پذیر توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از محیط‌زیست فهرست شده‌اند. افزایش دی‌اکسید کربن در اتمسفر، کیفیت غذایی برگ‌های اوکالیپتوس (که قبلاً خیلی کم است) را کاهش می‌دهد و باعث خشک شدن خشکسالی‌های شدیدتر و آتش‌سوزی‌های شدید می‌شود. در واکنش به خشکسالی، koalas مجبور به توقف چرت زدن و پایین آمدن از درختان برای یافتن آب، صرف انرژی گران بها و قرار دادن آن‌ها در معرض خطر بالای شکار هستند.

شکارچیان، جغدها و جغدها بزرگ را در بر می‌گیرند. آن‌ها همچنین در معرض خطر ابتلا به خودرو قرار دارند و توسط سگ‌ها مورد حمله قرار می‌گیرند. Chlamydia در برخی از جمعیت koala شایع است و می‌تواند باعث کوری، ناباروری و گاهی مرگ شود.

حفاظت

در فصل پاییز بخش‌هایی از زیستگاه خود را از دست داده و توسط دولت استرالیا به عنوان یکی از جانورانی که نیازمند کمک فوری هستند, شناسایی شده‌است. بیمارستان‌های حیات وحش, سازمان‌های نجات, باغ‌وحش‌ها و داوطلبان, با هدف توان‌بخشی و آزاد کردن آن‌ها به حیات وحش, اقدام به مراقبت از زخمی‌ها کرده‌اند.

اطمینان حاصل کنید که نوع مناسبی از جنگل برای آن‌ها در اولویت قرار دارد. با این که تعدادی پناه‌گاه زیرزمینی و منابع زیرزمینی وجود دارد, بسیاری از آن‌ها در زمین‌های بدون محافظ زندگی می‌کنند. تلاش‌های حفاظتی توسط باغ‌وحش استرالیا و برخی دیگر برای خرید قطعات بزرگ زمین برای کنار گذاشتن زمین‌های کشاورزی وجود دارد و دولت‌های ایالتی نیز ذخایر زیرزمینی جدیدی ایجاد می‌کنند. کمپین‌های بر آن هستند که مالکان زمین اکالیپتوس را ریشه‌کن نکنند.

تحقیق جز مهم دیگری از تلاش‌های حفاظتی است. درک ژنتیکی, انتخاب‌های جفت گیری, و بهداشت, زیست‌شناسی را که برای توسعه برنامه‌ها برای حفاظت بهتر از گونه‌ها مهم است, روشن خواهد کرد.

منبع: www.nationalgeographic.com

 


|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :

آخرین مطالب

/
سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز.به وبلاگ من خوش آمدید.من همیشه سعی کرده ام که با یاری خداوند بتوانم سهمی در شاد کردن مردم جهان داشته باشم.امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.