سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. ما سعی کرده ایم که وبلاگ جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با یاری خداوند بتوانیم بندگانش را شاد کنیم.امیدواریم از وبلاگ لذت ببر
تاریخ :
نویسنده : صالح رستگار

نام معمول: گرگ خاکستری

نام علمی: Canis lupus

نوع: پستانداران

رژیم غذایی: گوشتخوار

نام گروه: pack

متوسط طول عمر در بیابان: ۶ تا ۸ سال

اندازه: سر و بدن: ۳۶ تا ۶۳ اینچ؛ دم: ۱۳ تا ۲۰ اینچ

وزن: ۴۰ تا ۱۷۵ پوند

 ......................................................................................................................................................................

گرگ‌ها به خاطر زوزه گردنی شان که برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند, افسانه‌ای هستند. یک گرگ تنها برای جلب توجه گله زوزه می‌کشد, در حالی که زوزه‌های دسته‌جمعی ممکن است پیام‌های ارضی را از یک گله به گروه دیگر بفرستد. بعضی زوزه می‌کشند. خیلی شبیه سگ‌های خانگی پارس کننده, گرگ‌ها ممکن است به راحتی زوزه بکشند چون یک گرگ در آن نزدیکی شروع شده‌است.

جمعیت و حفاظت

گرگ‌ها بزرگ‌ترین عضو خانواده سگ هستند. گرگ‌های خاکستری تطبیق‌پذیر بسیار رایج هستند و یک‌بار در نیم‌کره شمالی یافت می‌شوند. اما گرگ‌ها و انسان‌ها تاریخچه‌ای طولانی و خصمانه دارند. اگر چه آن‌ها تقریباً هرگز به انسان‌ها حمله نمی‌کنند, گرگ‌ها یکی از ترسناک‌ترین انسان‌های طبیعی دنیا محسوب می‌شوند. آن‌ها به حیوانات خانگی حمله می‌کنند و گرگ‌ها بی‌شمار به خاطر این گرایش به دام افتاده‌اند.

در ایالات کوچک‌تر, گرگ‌های خاکستری به شکار نزدیک شدند, گرچه برخی از جمعیت‌ها زنده ماندند و برخی دیگر دوباره معرفی شدند. تعداد کمی از گرگ‌های خاکستری در اروپا زنده می‌مانند, اگرچه بسیاری از آن‌ها در آلاسکا, کانادا و آسیا زندگی می‌کنند.

رفتار گله گرگ

گرگ‌ها زندگی می‌کنند و بسته‌های حدود شش تا ده حیوان شکار می‌کنند. آن‌ها مشهور هستند که در مسافت‌های زیاد پرسه می‌زنند و شاید در یک روز چند مایل را طی کنند. این حیوانات اجتماعی با حیوانات بزرگ شکار مانند گوزن, گوزن شمالی و گوزن هم‌کاری می‌کنند. وقتی آن‌ها موفق باشند, گرگ‌ها در حد اعتدال غذا نمی‌خورند. یک حیوان تنها می‌تواند از گوشت قرمز در یک صندلی استفاده کند. همچنین گرگ‌ها پستانداران کوچک‌تر, پرندگان, ماهی‌ها, سوسمارها, مارها و میوه‌ها را می‌خورند.

آن‌ها براساس یک سلسله‌مراتب محکم, با یک مرد غالب در بالا و هم‌تیمی اش در عقب, مستقر می‌شوند. معمولاً این نر و ماده تنها حیوانات گله هستند. تمام بزرگسالان گروه با آوردن غذا و تماشای آن‌ها در حالی که دیگران شکار می‌کنند, به مراقبت از نوزادان جوان کمک می‌کنند.

منبع:www.nationalgeographic.com

برای دیدن فیلمی زیبا از گرگ ها کلیک کنید.

 

 


|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :

آخرین مطالب

/
سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز.به وبلاگ من خوش آمدید.من همیشه سعی کرده ام که با یاری خداوند بتوانم سهمی در شاد کردن مردم جهان داشته باشم.امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.