سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. ما سعی کرده ایم که وبلاگ جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با یاری خداوند بتوانیم بندگانش را شاد کنیم.امیدواریم از وبلاگ لذت ببر
تاریخ :
نویسنده : صالح رستگار

نام مشترک: یوزپلنگ
 
نام علمی: Acinonyx jubatus
 
نوع: پستانداران
 
رژیم غذایی: گوشتخوار
 
طول عمر متوسط ​​در جنگ: 10 تا 12 سال
 
اندازه: 3.5 تا 4.5 فوت؛ دم: 25.5 تا 31.5 اینچ
 
وزن: 77 تا 143 پوند
------------------------------------------------
یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان پستاندار دنیا است . با شتابی که بیشتر اتومبیل‌ها را در گرد و غبار جا به جا می‌کند , یک یوزپلنگ می‌تواند در عرض سه ثانیه در عرض یک ساعت حرکت کند . این گربه‌های بزرگ سرعت بالایی دارند و می‌توانند سریع و ناگهانی به دنبال طعمه باشند .
سرعت و شکار
یوزپلنگ‌ها قبل از آزاد کردن سرعت خود , از دید بسیار تیز برای اسکن کردن محیط علفزار خود برای نشانه‌هایی از شکار به خصوص بز و خرگوش استفاده می‌کنند . این گربه بزرگ یک شکارچی روز است که از حرکت پنهانی و یک کت خالدار متمایز بهره می‌برد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی به علف‌های بلند و خشک ترکیب شود .
زمانی که درست است یک یوزپلنگ به دنبال سنگ خود می‌دود و سعی می‌کند آن را به زمین بکوبد . این تعقیب به دنبال آن است که شکارچی مقدار زیادی انرژی داشته باشد و معمولا ً کم‌تر از یک دقیقه طول می‌کشد . اگر موفق باشید , یوزپلنگ اغلب خود را به یک مکان مخفی سایه‌دار برای محافظت از آن از حیوانات فرصت طلبانه می‌کشد که گاهی قبل از اینکه یوزپلنگ بتواند غذا بخورد, بکشد . یوزپلنگ‌ها تنها نیاز به نوشیدن هر سه‌تا چهار روز دارند .
پرورش و جمعیت
یوزپلنگ‌ها معمولا ً دارای یک شکم سه توله هستند و برای مدت یک و نیم تا دو سال با آن‌ها زندگی می‌کنند . کودکان خردسال اولین سال خود را صرف یادگیری از مادر و تکنیک‌های شکار خود می‌کنند . یوزپلنگ‌ها تنها در گروه‌های کوچک به تنهایی یا در گروه‌های کوچک زندگی می‌کنند .
بیشتر یوزپلنگ‌ها در شرق و جنوب غربی آفریقا یافت می‌شوند . این جمعیت‌ها تحت فشار به عنوان علفزارهای وسیع هستند که در دست مهاجران انسانی ناپدید می‌شوند .
منبع: www.nationalgeographic.com

|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :

آخرین مطالب

/
سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز.به وبلاگ من خوش آمدید.من همیشه سعی کرده ام که با یاری خداوند بتوانم سهمی در شاد کردن مردم جهان داشته باشم.امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.