سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. ما سعی کرده ایم که وبلاگ جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با یاری خداوند بتوانیم بندگانش را شاد کنیم.امیدواریم از وبلاگ لذت ببر
تاریخ :
نویسنده : صالح رستگار

نام مشترک: ببر بنگال

نام علمی: Panthera tigris

نوع: پستانداران

رژیم غذایی: گوشتخوار

زندگی در طبیعت وحشی: 8 تا 10 سال

اندازه: سر و بدن: ۵ تا ۶ فوت، دم: ۲ تا ۳ فوت

وزن: ۲۴۰ تا ۵۰۰ پوند

--------------------------------------------------

ببرها بزرگ‌ترین اعضای خانواده گربه هستند و به خاطر قدرت و استحکام آن‌ها مشهور هستند .
جمعیت ببر
در یک زمان هشت subspecies ببر وجود داشت ، اما در طول قرن بیستم سه عدد از آن‌ها منقرض شدند . طی ۱۰۰ سال گذشته شکار و نابودی جنگل جمعیت ببرها را از صدها هزار حیوان تا شاید کم‌تر از ۲،۵۰۰ تن کاهش داده‌است . ببرها به عنوان غنیمت شکار شده و همچنین برای بخش‌های بدن که در پزشکی سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرند شکار می‌شوند . هر پنج زیر گونه دیگر ببرها در معرض خطر هستند و بسیاری از برنامه‌های حفاظتی در محل قرار دارند .
ببرهای بنگال در هند زندگی می‌کنند و گاهی به ببرهای هندی می‌گویند . آن‌ها شایع‌ترین ببر و عدد در حدود نیمی از تمام ببرها وحشی هستند . در طول قرن‌های متمادی ، آن‌ها به بخش مهمی از سنت و فرهنگ هندی تبدیل شده‌اند . ( برای یادگیری بیشتر ، این ویدئو را در مورد what's که ببرها را به نابودی کشانده است تماشا کنید .)
رفتار
ببرها به تنهایی زندگی می‌کنند و به شدت به دنبال عطر هستند - مناطق بزرگی را هدف قرار می‌دهند تا رقبای خود را دور نگه دارند . شکارچیان شبانه قدرتمندی هستند که چندین مایل برای یافتن بوفالو ، گوزن ، خوک‌های وحشی و دیگر پستانداران بزرگ سفر می‌کنند . ببرها از لباس‌های متمایز خود به عنوان استتار استفاده می‌کنند ( بدون هیچ دو خط مشابه ) . آن‌ها در انتظار می‌مانند و به اندازه کافی نزدیک می‌شوند تا با یک جهش سریع و یک حمله مرگبار به قربانیان حمله کنند . یک ببر گرسنه می‌تواند به اندازه ۶۰ پوند در یک شب بخورد ، هر چند که آن‌ها معمولا ً کم‌تر می‌خورند .
با وجود شهرت fearsome ، اغلب ببرها از انسان‌ها دوری می‌کنند ؛ با این حال ، برخی از آن‌ها خطرناک و خطرناک شده‌اند . این حیوانات اغلب مریض هستند و نمی‌توانند به طور طبیعی شکار کنند ، یا در منطقه‌ای زندگی کنند که طعمه سنتی آن‌ها ناپدید شده‌است .
ماده‌ها دو تا شش توله را به دنیا می‌آورند که با کمی یا هیچ کمکی از طرف مذکر خود پرورش می‌دهند . بچه‌های تا سن ۱۸ سالگی نمی‌توانند شکار کنند و زمانی که برای یافتن قلمرو خودشان به مدت دو یا سه سال با مادرشان بمانند .
منبع: www.nationalgeographic.com

|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :

آخرین مطالب

/
سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز.به وبلاگ من خوش آمدید.من همیشه سعی کرده ام که با یاری خداوند بتوانم سهمی در شاد کردن مردم جهان داشته باشم.امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.