سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز. ما سعی کرده ایم که وبلاگ جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و با یاری خداوند بتوانیم بندگانش را شاد کنیم.امیدواریم از وبلاگ لذت ببر
تاریخ :
نویسنده : صالح رستگار

نام مشترک: عقاب طاس

نام علمی: Haliaeetus leucocephalus

نوع: پرندگان

رژیم غذایی: گوشتخوار

طول عمر متوسط ​​در جنگ: تا 28 سال

اندازه: بدنه: 34 تا 43 اینچ؛ طول بال: 6 تا 8 پا

وزن: 6.5 تا 14 پوند
-----------------------------------------------------
عقاب کچل ، با سر سفید و دم سفید آن ، نماد پرنده ملی افتخار ایالات‌متحده است ، با این حال پرنده تقریبا ً آنجا نابود شده بود. چندین دهه است که عقاب‌های گر برای ورزش و برای حفاظت از زمین‌های ماهیگیری شکار شده‌است . Pesticides مانند DDT همچنین به عقاب‌ها و دیگر پرندگان آسیب وارد کرد . این مواد شیمیایی در ماهی که بیشتر رژیم غذایی eagle's را تشکیل می‌دهند ، جمع می‌شوند . آن‌ها پوسته پوسته تخم‌مرغ را تضعیف می‌کنند و توانایی آن‌ها برای تولید مثل را محدود می‌کنند . از آنجا که استفاده از DDT به شدت در سال ۱۹۷۲ محدود شد ، تعداد عقاب به طور قابل‌توجهی احیا شدند و با استفاده از برنامه‌های معرفی مجدد به موفقیت رسیدند . نتیجه یک داستان موفقیت‌آمیز حیات وحش است - خدمات حیات وحش و حیات وحش ، پرندگان را از خطر انقراض به کم‌ترین نگرانی ارتقا داده‌است .
سکونت‌گاه و تغذیه:
اگرچه تعداد آن‌ها در بسیاری از محدوده خود رشد کرده‌است اما عقاب‌های بزرگ در آلاسکا و کانادا به وفور وجود دارند . این پرندگان قوی طعمه خود را برای ماهی‌ها به کار می‌برند , اما بسیاری از وعده‌های خود را با خوردن لاشه خوار و یا دزدیدن جان حیوانات دیگر به دست می‌آورند . ( چنین سرقتی باعث شد که بن فرانکلین علیه کاندید شدن bird's به عنوان نماد ملی ایالات‌متحده بحث کند ) آن‌ها نزدیک آب زندگی می‌کنند و به سواحل و دریاچه‌ها در جایی که ماهی‌ها فراوان هستند , زندگی می‌کنند , اگرچه آن‌ها پستانداران کوچک را نیز به دام می‌اندازند و می‌خورند .
تولید مثل:
گفته می‌شود که عقاب‌های گر برای زندگی جفت شده‌است . یک جفت ، یک لانه چوبی بزرگ می‌سازد - یکی از بزرگ‌ترین world's که در بالای زمین قرار دارد و هر ساله به یک جفت تخم‌مرغ تمایل دارد . عقاب‌ها تاریک هستند و تا زمانی که حدود ۵ سال سن داشته باشند ، فاقد نشانه‌های سفید مشخصی هستند که والدین خود را به این آسانی شناسایی می‌کنند . عقاب‌های جوان در فواصل دور دیده می‌شوند . پرندگان فلوریدا در میشیگان دیده شده‌اند و عقاب‌های کالیفرنیا در تمام طول راه به آلاسکا سفر کرده‌اند .
منبع: www.nationalgeographic.com
 

|
امتیاز مطلب :
|
تعداد امتیازدهندگان :
|
مجموع امتیاز :

آخرین مطالب

/
سلام خدمت بازدید کنندگان عزیز.به وبلاگ من خوش آمدید.من همیشه سعی کرده ام که با یاری خداوند بتوانم سهمی در شاد کردن مردم جهان داشته باشم.امیدوارم از این وبلاگ لذت ببرید.